zaterdag 24 april 2010

Horeca meisjes.

Ik was met Roos. We zaten in een cocktailbar cocktails te drinken toen Roos even naar buiten wilde om te roken. Ik ging mee. We stonden buiten en even later voegde zich een vrouw bij ons. Ik kende haar niet. Roos ook niet. Ze werkte in de horeca, dat was duidelijk te zien. En waarschijnlijk hield ze van reizen. Naar Azië of Zuid-Amerika. Backpacken in Australië had ze vast ook ooit wel eens gedaan en er was een goede kans dat ze surfen ook wel cool vond. Ze was zo'n meisje dat ook goed met jongens op kon schieten. Die haar over het algemeen wel 'een grappig wijf' vonden. Ze begon tegen ons te praten. Ze had een vlotte babbel; ik haatte haar. Ze zei: 'There are some guys inside that wanted to take your seat but I told them they were taken.' Kennelijk was ze engels. Ik zei: 'Oh. Thanks'. Ze ging verder in het Nederlands, ongevraagd wel te verstaan. Ze praatte en praatte terwijl ik nog steeds uit probeerde te vogelen waarom ze haar eerste zin in het engels zei. Ze vertelde over de vreemdste zaken. Van sex op openbare plaatsen tot Chinezen en vervolgens over de sauna. In nog geen twee minuten tijd. Ieder gespreksonderwerp was op een geforceerde van de normale gespreksonderwerpen afwijkende manier 'grappig'. Ik vond het allemaal niet zo boeiend en wilde met Roos verder praten toen ze mij bij het gesprek betrok. Ze vroeg of ik wel eens naar de sauna ging. Ze zei dat ze het vervelend zou vinden om als man naar de sauna te gaan omdat je nooit weet wanneer je een erectie krijgt. Ik zei: 'Ehm. Tja, ik-' en ze praatte weer verder over iets anders. Ze vertelde over haar ervaringen met mannen. Ze knalde clichés eruit als 'Het gaat mannen maar om één ding, sex' en nog wat keukentafel wijsheden en toen kreeg Roos de ruimte om iets te zeggen. Ze zei 'Ik hoorde dat als mannen met een vrouw in één kamer zijn, ongeacht hoe de vrouw eruit ziet, ze sexueel tot haar aangetrokken zijn.' Dat leek me sterk, maar ik zei niks. Toen reageerde de vrouw wiens levensverhaal ik al vier keer gehoord had met 'Nee, da's echt bullshit'. Ze gooide haar sigaret weg en liep naar binnen. Ik kon mijn lach niet inhouden en schudde mijn hoofd. Roos zei: 'Zullen we ook naar binnen gaan?' en ik liep achter haar aan. Onze plaatsen waren vrij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten